تدارکات حمل و نقل

در تجارت، لجستیک یا به زبان ساده تدارک ارسال یک محموله، مستلزم هماهنگی و یکپارچه سازی بخشهای مختلف یک نهاد تجاری بوده و نیازمند برقرار ارتباطی دقیق بین این بخشها می باشد. بدون برقراری این ارتباط، که پیاده سازی بی نقص آن جز با بکارگیری تجربه و دراختیار داشتن یک شبکه ارتباطی گسترده میسر نمی باشد، فرایند خدمت رسانی به مشتریان در آخرین مراحل خود با شکست مواجه شده و فروشی ناموفق را رقم میزند. شرکت آرماکو با تکیه بر بیش از 20 سال تجربه در امر صادرات و دارا بودن تسهیلات و اعتبارات لازم در این خصوص که شامل پرسنل زبده و کاردان در کلیه گمرکات و دفاتر نمایندگی در کشورهای مختلف جهان می باشد، این امکان را برای مشتریان فراهم می آورد تا ضمن اطمینان از شیوه ارسال محمولات، سفارشات خود را در هر نقطه ای از جهان دریافت کنند

حمل دریایی

حمل از طریق دریا یکی از رایج ترین روشهای حمل کالا می باشد. به دلیل قرار گرفتن ایران در موقعیتی استراتژیک در جهان و دسترسی به آبهای بین المللی از طریق خلیج فارس، بسیاری از بازرگانان از این روش جهت ارسال یا دریافت کالای خود انتخاب می کنند. امکان دسترسی به تمامی بنادر دنیا، وجود سرویسهای منظم هفتگی/ ماهانه و هزینه حمل مقرون به صرفه، از مزایای این نوع حمل و نقل می باشد.

حمل جاده ای

تعداد پانزده کشور در همسایگی ایران می باشد. این کشور با هفت کشور بصورت زمینی و هشت کشور بصورت دریایی دارای مرز مشترک می باشد. به دلیل وجود منابع طبیعی غنی در کشور ایران، صادرات کشور به همسایگان خود، درصد بالایی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از این کشورها به جهت دریافت کالا به سریعترین شکل ممکن، حمل جاده ای را برگزیده و کالای خریداری شده را در محل خود دریافت می نمایند. از مزایای این نوع حمل و نقل، سرعت بالای حمل کالا و امکان حمل یکسره از مبدا تا مقصد می باشد.

حمل ریلی

ارسال بار از طریق ریل راه آهن با توجه به ایجاد بسترهای لازم و وجود شبکه ریلی بخصوص با همسایگان شمالی کشور، این موقعیت را نصیب صادرکنندگان و واردکنندگان نموده تا این روش را بعنوان یک روش جایگزین در حمل استفاده نمایند. با توجه به ظرفیت بالای بارگیری واگن، این روش برای برخی از کالاها که دارای حجم / وزن بالایی می باشند مناسب می باشد.

حمل هوایی

این روش ضمن فراهم سازی امکان تحویل به موقع کالا، این موقعیت را نصیب فعالان تجاری می نمایند تا کالاهای ظریف و حساس خود را بصورت ایمن در اسرع وقت دریافت و یا به مقصد مورد نظر ارسال نمایند.