تعریف پارافین تراپی و مزایا و معایب آن

پارافین جامد در صنعت
انواع پارافین جامد و کاربرد آن در صنعت
اکتبر 17, 2022
پارافین جامد
تعریف پارافین جامد مناسب شمع سازی
اکتبر 27, 2022

تعریف پارافین تراپی و مزایا و معایب آن

مزایای پارافین تراپی

پارافین تراپی یک روش درمانی می‌باشد که برای سلامتی پوست و بدن فواید زیادی خواهد داشت. احتمالا شما هم این روزها نام این روش درمانی به گوشتان رسیده است، امروزه بسیاری از مراکز ماساژ و مراقبت از پوست و همچنین سالن‌های ناخن این روش درمانی را برای مراجعین خود انجام می‌دهند.

 از آنجایی که زیبایی پا و ناخن‌های پا همچون دست و سایر قسمت‌های بدن اهمیت بالایی دارد، روش‌های زیباسازی ناخن مانند طراحی و کاشت ناخن برای پا انجام می‌پذیرد. علاوه بر زیبایی ناخن‌های پا، رسیدگی به سلامت پوست پا از نظر زیبایی و همچنین از نظر سلامتی اهمیت زیادی خواهد داشت. به همین خاطر روش پارافین درمانی مورد استقبال بسیاری از خانم‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین، از آنجا که پارافین ماده‌ای بدون بو، رنگ، و مزه می‌باشد و فرد در طی درمان هیچگونه درد و ناراحتی را حس نخواهد کرد، این روش به سرعت در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است. ما در این مطلب درمورد پارافین درمانی صورت و بدن، مزایا و معایب آن، و نحوه انجام آن خواهیم پرداخت، با ما همراه شوید.

تعریف پارافین تراپی

پارافین تراپی نوعی روش درمانی می‌باشد که در آن از پارافین برای درمان انواع دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین سلامت و شادابی پوست استفاده خواهند کرد. پارافین نوعی موم جامد و سخت می‌باشد در ساختار آن هیدروکربن‌های اشباع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده بسیار چرب می‌باشد و در صورت ذوب شدن از آن در حفظ رطوبت و رفع خشکی پوست استفاده می‌شود.

پارافین مایع

پارافین تراپی صورت و مزایای آن

  • تاثیر در کاهش چین و چروک: از آنجا که موم پارافین به طور موثری قادر به حفظ و انتقال حرارت می‌باشد، اغلب برای آرام‌سازی عضلات صورت موثر می‌باشد و همچنین سبب کاهش چین و چروک و انعطاف‌پذیری عضلات صورت خواهد شد.
    روشن کننده پوست: گرمای پارافین سبب می‌شود رگ‌های خونی باز شود و گردش خون در پوست صورت را افزایش دهد. به همین دلیل، با گردش خون بالا، پوست شما شفاف‌تر و روشن‌تر خواهد شد.
    مرطوب‌رسانی پوست: اکثر زیبایی‌شناسان اعلام کرده‌اند که پارافین درمانی در رطوبت‌رسانی و لطافت پوست صورت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. روش پارافین تراپی بر خلاف روش‌های دیگر کاملا روی پوست و جوانسازی آن تاثیر خواهد داشت.

    این موضوع به خاطر این است که معمولا قبل از اینکه موم پارافین مورد استفاده قرار گیرد، از یک مرطوب کننده قوی مانند کرم کلاژن الاستین یا روغن‌های مخصوص استفاده خواهند کرد.

    پس از آن، زمانیکه پارافین گرم روی پوست قرار می‌گیرد، منافذ پوست صورت باز خواهد شد و رطوبت بیشتری به پوست نفوذ پیدا می‌کند. در واقع استفاده از روغن و یا مرطوب کننده برای پوست‌های خشک بیشتر استفاده می‌شود.

    همچنین موم پارافین می‌تواند برای کمک به کاهش درد هم بسیار تاثیر داشته باشد. پارافین تراپی با انتقال حرارت به بدن، می‌تواند به افزایش جریان خون، آرامتر کردن ماهیچه‌ها و کاهش سفتی مفصل یاری رساند. همچنین، موم پارافین می‌تواند بر اسپاسم عضلانی و التهاب آن تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهد و باعث تسکین درد نیز می‌شود.

روش پارافین تراپی در درمان بیماری های زیر موثر خواهد بود:
  • آرتروز
  • درد های مفصلی و مشکلات آن
  • آرتریت روماتوئید

انجام پارافین تراپی پا

موم پارافین دارای ظرفیت حرارتی بالایی  می باشد و گرما را به مدت طولانی تری روی پوست می تواند نگه دارد. در پارافین تراپی پا، معمولا خشکی پوست و پینه پا از بین خواهد رفت و باعث چربی رسانی و تمیز سازی پوست در ناحیه پا خواهد شد. اگر در ناحیه پا دچار ترک های پوستی باشید، می توانید از روش پارافین تراپی استفاده نمایید. این روش نوعی روش لایه برداری است.

انجام پارافین تراپی دست

به همان روش پارافین تراپی پا مانند پارافین تراپی دست را انجام دهند. اما درجه حرارت دهی به پارافین معمولا ۵۰ درجه سانتی گراد خواهد. در این روش، ابتدا پاها شسته می شود و کاملا خشک خواهد شد. و پس از آن با حرارت دادن پارافین در دستگاه مخصوص، پارافین نرم می شود و پا را درون موم پارافین غوطه ور خواهند کرد.

خطرات استفاده از پارافین تراپی

استفاده از موم پارافین برای کسانی که پوست حساسی دارند می تواند باعث قرمزی، تورم جزئی یا سوزس پوست گردد. حتما قبل از استفاده بر روی تمام پوست ، یک ناحیه کوچک را تست کنید. اگر یکی از موارد زیر را دارید پیشنهاد می شود از این روش استفاده نکنید:

  • دچار فشار خون پایین
  • قند خون
  • زخم های باز و بثورات پوستی
  • بی حسی در دست­ها و یا پاها

اگر قصد دارید در خانه پارافین تراپی را انجام دهید، حتما مراقب باشید که آن را بیش از اندازه گرم نکنید زیرا احتمال آتش گرفتن آن وجود دارد. در هنگام آغز درمان دما نباید از 51.7 درجه سانتیگراد بیشتر شود. در برخی از مراکز آرایشی این درمان بهمراه مانیکور و پدیکور پیشنهاد می شود، با وجود اینکه می توان به عنوان یک مرحله ی جدا نیز استفاده شود.

نکات قابل توجه در پارافین تراپی

پارافین تراپی
  • طریقه استفاده در پارافین تراپی به اینصورت است که معمولا یک لایه پارافین برای انجام کار استفاده می کنند. اما در بعضی موارد لازم است که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید از چند لایه پارافین در طی کار استفاده شود.
  • پارافین حالت نرم و کرم مانند دارد بخاطر این حالت می تواند روی پوست بسادگی قرار گرفته و جذب گردد.
  • حتما بعد از پارافین تراپی باید دست ها کاملا شسته و اضافه های پارافین را از روی ناخن ها پاک نمایید و با سوهان و لاک به ناخن ها رسیدگی کنید.
  • زمان پارافین تراپی برای اینکه به پوست دست آسیبی وارد نشود، معمولا پس از قرار دادن پارافین ذوب شده بروی دست از یک دستکش پلاستیکی و حوله ی گرم بروی آن استفاده می کنند که بعد از خنک شدن؛ به راحتی از روی دست جدا شود و دست حالت نرم و لطیف یدا کند.
  • قبل از انجام درمان پارافین تراپی حتما از یک بار مصرف بودن لوازم به کار رفته و بهداشتی بودن آن ها، اطمینان پیدا کنید.
  • قبل ازانجام پارافین تراپی حتما با متخصص پوست و زیبایی مشورت نمایید و زمان مناسب برای این کار را جویا شوید، تا پارافین تراپی برای شما تاثیر بیشتری روی پوستتان ایجاد کند.
  • از مراجعه به مراکز غیر استاندارد که مجوز های بهداشتی لازم برای انجام درمان را ندارند، خوداری نمایید.
پارافین تراپی دست و پا
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *