وازلین برای پوست
بررسی ترکیبات وازلین و خواص آن برای پوست
سپتامبر 12, 2022
پارافین مایع بهداشتی
پارافین مایع بهداشتی چیست و کاربردهای آن
اکتبر 11, 2022

خرید پارافین ژله ای و تعریف آن

پارافین ژله ای

پارافین ژله ­ای نوعی از پارافین می باشد که در ساختن شمع مورد استفاده قرار می گیرد ، در صورتی که بخواهید از پارافین ژله ای برای ساخت شمع استفاه نمایید نیاز به اطلاعات درباره پارافین ژله ای خواهید داشت، برای ساختن شمع با پارافین ژله ای باید در پارافین تغییراتی ایجاد کنید. اگر می خواهید تعریف و خرید پارافین ژله ای را بدانید ، ما را در این مقاله همراهی کنید.

امروزه تولید انواع شمع زینتی، به یک هنر فراگیر بحساب می­آید، به همین دلیل انواع مختلف پارافین شمع سازی نیز توسط کارخانه­جات مختلف تولید می­شود، که از نوع پارافین ژله ای نیز می باشند، و در اختیار مصرف کنندگان قرار می­گیرد تا آثار دستی و هنری مختلفی را پیاده ­سازی کنند.

پارافین ژله ای

تعریف پارافین ژله ای

پارافین ژله ای یکی از انواع پارفین شمع سازی تزیینی می­باشد. این نوع پارافین را حتما باید در لیوان یا ظرف قرار داد زیرا از خود شکل مشخصی نخواهد داشت و مانند چربی میماند و صرفا دارای جنبه تزیینی است. دیگر انواع پارافین شمع سازی تزئینی عبارتند از کریستال, پارافین گل یا کشی, پولکی, پودری, شیشه ای ، مایع و … است.

خصوصیات پارافین ژله ای برای شمع سازی

در خرید پارافین ژله ای با توجه به اینکه قیمت این نوع پارافین نسبت به تمامی پارافین های موجود گران تر می­باشد ولی با این وجود، در ساخت انواع شمع ها برای تزئین در فضای خانه استفاده خواهد شد، این نوع شمع­ها دارای شفافیت بسیار بالایی هستند و همچنین در هنگام سوختن، بوی نامطبوعی از خود متصاعد نمی کند. این پارافین را با نام پارافین شفاف هم معرفی می‌کنند.

این نوع پارافین زمان بیشترب طو می کشد تا کامل بسوزد، در واقع پارافین ژله ای زمان بیشتری روشن می ­ماند. چربی زیادی که در این نوع پارافین موجود است،  قیمت پارافین ژله ای را  بالا برده، به سبب همین چربی زیاد پارافین سفت نیست. می توانید عکس پارافین ژله ای را در ادامه­ی مطلب ببینید.

خرید پارافین

شمع های ژله ای

در واقع شمع‌های ژله ای، شمع‌های نرم و ژلاتینی است که در داخل ظرف ایجاد آن‌ها را تهیه می‌کنند. آن‌ها به جای موم از پارافین ژله‌ای بر پایه روغن معدنی ساخته می‌شوند.

تهیه شمع با پارافین ژله ای

اگر می خواهید  برای مصرف خود شمع های ژله ای بسازید به نکات ذیل دقت نمایید.

  • در ابتدا پارافین را به روش بن ماری ذوب نمایید.
  • پس از آن فتیله را با وسیله چیزی نگه داشته و در ظرفی که می­خواهید شمع درست کنید، قرار دهید.
  • در کنار آن می توانید از وسایل تزئینی نیز در آن ظرف، استفاده نمایید.
  • و در پایان کار پارافین را اضافه نمایید.
  • در خرید پارافین مناسب ترین قیمت را در نظر بگیرید.
خرید پاافین ژله ای برای شمع سازی

دلایل حباب شمع با پارافین ژله ای

یکی از دلایل اصلی را می توان، وجود هوا در ظرف یا بین تزئینات شما بیان کرد و هنگامی که شما پارافین را داخل ظرف قرار می­دهید این هوا میخواهد تخلیه شود و در همین حین پارافین سفت خواهد شد و مانع خروج هوا می­شود و باعث ایجاد حباب در شمع شما شده، اما با یک سری تکنیک هایی میتوان تزئینات را فیکس کنیم که کمترین مقدار هوا را در آن ایجاد شود یکی از این راهکارها، این است که پارافین را مذاب نگه داریم تا تمام حباب ها از پارافین خارج شوند. استفاده از هر یک از تکنیک یا نکته­ها به شرایط و تجربه ی شخصی شما بستگی دارد، ممکن است تنها یک نکته یا ترکیبی از نکات و تکنیک ها مشکل شما را رفع کنند.

 

  • دقت کنید پارافین، کاملا شفاف و بدون حباب انتخاب شود. ممکن است بین پارافین حباب باشد و این مسئه بدلیل بسته­بندی صنعتی در کارخانجات می­ باشد که با ذوب شدن از بین خواهد رفت. در هنگام خرید پارافین بهتر است بدانید که پارافین مرغوب به رنگ زرد نمی­باشد و موقع ذوب شدن کاملا شفاف و بدون حباب خواهد بود.
  • پارافین را حتما با حرارت خیلی کم و به تدریج به صورت بنماری ذوب نمایید.
  • تزئینات را با استفاده از اسپری تثبیت کننده، فیکس نمایید.
  • اگر در کف ظرفتان شن گذاشتید، با یک لایه سلفون یا یک لایه اسپری، مانع ورود هوا به پارافین خواهید شد.
  • حتما فتیله را قبل از آغاز کار، در قالب به مدت ۱۰ دقیقه در پارافین مذاب قرار دهید و سپس خارج نمایید تا منافذ آن از پارافین پر شود و از هوا خالی گردد.
  • زمانی که ۸۰٪ پارافین ذوب شود، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید دمای کلی آن کاهش پیدا کند و تا حدی پائین آمده که عسلی مانند شود، در ضمن از به هم زدن پارافین خودداری نمایید چون باعث ایجاد حباب میشود.
  • پارافین را از لبه ی ظرف به آرامی خالی کنید تا کمترین حباب بوجود آید.

قیمت پارافین ژله ای در بازار

شما می­توانیدبرای خرید پارافین آن را  از عمده فروش ها  بسیار با صرفه تر و ارزان تر تهیه نمایید. بسیاری از تولید کنندگان پارافین ژله ای این محصول را در ظرف­های20 کیلویی تولید و بفروش می­رسانند. زیرا امروزه استفاده از شمع های تزئینی که از پارفین ژله ای ایجاد می­شوند بسیار متداول شده است.

ساخت شمع ژله ای با کمک از  اینترنت و در خانه ، با در نظر گرفتن قیمت پارافین ژله ای خیلی مناسب­ تر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *