پارافین مایع بهداشتی
خرید پارافین مایع
فوریه 25, 2023
پارافین مایع بهداشتی
پارافین مایع برای پوست
مارس 16, 2023

پارافین شمع از کجا بخریم؟

پارافین شمع

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که پارافین شمع را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟ پارافین به عنوان یکی از مشتقات نفتی به حساب می آید که انواع مختلفی نیز دارد و از آن جهت که کاربردهای زیادی دارد اطمینان از مکان خرید پارافین، بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

روغن پارافین و یا موم پارافین، روغنی است که خیلی خوب می‌سوزد و در تولید شمع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که این سوال در ذهن شما وجود دارد که خرید پارافین شمع را از کجا انجام دهیم، ابتدا باید به این نکته دقت نمایید که پارافین برای مصارف متنوعی همانند ساخت شمع، پارافین درمانی و همچنین مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر یک از این مصارف به پارافین خاص خود نیاز خواهند داشت. زیرا پارافین ها از نظر خواص متنوع هستند. بنابراین باید به مراکزی مراجعه کنید که در زمینه عرضه و همچنین فروش پارافین شمع فعالیت داشته باشند. گروه تولیدی آرش مهیا یکی از با کیفیت ترین پارافین های موجود در بازار تولید می کند.  با مراجعه به شرکت آرش مهیا می توانید خرید پارافین شمع مطمئنی داشته باشید.

خرید پارافین

عناصر تشکیل دهنده پارافین شمع سازی

در واقع می توان گفت پارافین مخلوطی از کربوهیدرات ها بصورت اشباع شده با تعداد زیادی کربن در ساختار آن می باشد. پارافین ایجاد شده از نفت خام در آغاز ساختاری مایع خواهد داشت. در پالایشگاه ها این ماده نیز به دلیل تقطیر در دمای بالا جامد می‌ماند.

بنابراین می‌توان گفت که پارافین یکی از محصولات ایجاد شده از نفت خام می‌باشد. این برنامه کارکردهای زیادی در صنعت خواهد داشت. ما اغلب شاهد استفاده از این ماده در صنایع دارویی، نساجی و لاستیک می‌باشیم. پارافین که یکی از فرآورده‌های سوختی به حساب می‌آید یکی از مواد اصلی در ساخت شمع‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این ماده به دو حالت مایع و جامد در بازار دیده می شود. پارافین مایع با نوع جامد آن کاملا متفاوت می باشد و به رنگ سفید خواهد بود. برای تهیه باکیفیت ترین و خرید پارافین شمع می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

معرفی انواع پارافین شمع

همانطور که قبلا بیان شد پارافین به دو صورت جامد و نیز مایع در بازار یافت می شود. پارافین جامد که به صورت موم پارافین نیز معروف شده است، بیشترین کاربرد را در صنعت شمع خواهد داشت. علاوه بر این مورد، پارافین نقطه ذوب بسیار متفاوتی خواهد داشت. که جهت ساخت این محصول به طور معمول از پارافین هایی با نقطه ذوب 60 تا 63 درجه استفاده خواهد شد. در صنعت شمع سازی نیز معمولا، سه نوع پارافین کاربرد دارند.

به صورت کلی این سه نوع پارافین تحت نام های یک درصد، سه درصد و پارافین کریستالی در بازار دیده می شود و کاربرد فراوانی دارد. معمولاً از پارافین های جامد با وجود محتوای چربی یک تا سه درصد در جهت ساخت شمع های ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از پارافین های کریستالی برای تولید شمع های دست ساز و همچنین شمع های تزئینی بهره می گیرند.

ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺻﻠﻰ در شمع سازی  ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ است ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺟﺎﻣﺪ ‏( اسید دار ‏)، ﮐﺮﻳﺴﺘﺎلی، ﮊﻟﻪ ﺍﻯ، ﻣﺎﻳﻊ ﻭ … ﺩیده می‌شود.

  • پارافین جامد اسید دار

این نوع پارافین رنگ کدری دارد و درصد چربی این پارافین بسیار بالاست، می توان گفت شمع هایی که از این نوع پارافین ساخته می شوند به مرور امکان دارد زرد شود. ولی برای مبتدیها پیشنهاد می شود، خرید پارافین مورد نیاز خود را از این نوع انجام دهند، چون قیمت مناسبتری خواهند داشت.

  • پارافین کریستال

این نوع پارافین دارای رنگ سفید و شفافی می باشد و در مقایسه با پارافین اسید دار قیمت بیشتری دارد و برای تولید و ساخت شمع این نوع پارافین توصیه می‌شود.

تفاوت بین پارافین جامد و کریستال

تفاوت پارافین کریستال و پارافین معمولی در میزان درصد چربی و مقدار تصفیه آن خواهد بود. می توان گفت درصد چربی پارافین کریستال از پارافین معمولی کمتر می باشد و مقاونت بیشتری به نسبت پارافین معمولی دارد ،البته می توان گفت که مدت زمان سوختن این نوع پارافین بیشتر می باشد و این ماده از نفت خام ایجاد شده است.در صورتیکه پارافین معمولی از ضایعات نفت ایجاد می شود و به نسبت کمتر تصفیه می شوند و حتی از نظر ظاهری هم دارای رنگ تیره تر و کدرتری می باشدو همچنین به طبع قیمت کمتری نسبت به پارافین کریستال خواهد داشت.

به بیان دیگر پارافین کریستال بسیار شفاف و دارای انعطاف بیشتری نسبت به پارافین جامد است و بصورت کلی کیفیت بالاتری نیز دارد.

  • پارافین ژله ای

این پارافین دارای شفافیت بالایی است و می‌توان گفت از لحاظ زمان سوختن نیز در زمان بیشتری می‌سوزد، همچنین این نوع پارافین به دما بسیار حساس می‌باشد و آسیب پذیرتر می‌باشد و برای ذوب کردن پارافین ژله‌ای از حرارت غیر مستقیم و یا بخار آب و بن ماری استفاده می‌شود و این مورد به دلیل آن است که پارافین اگر با دمای بالا روبرو شود، آسیب می‌بیند، رنگ آن زرد می‌شود و باعث آزاد شدن گاز هیدروژن می‌گردد. برای همین است که شمع‌های ژله‌ای معمولا در جام‌های بلوری ریخته می‌شوند.

  • پارافین مایع

می‌توان گفت این نوع پارافین غلظت پایینی دارد و به صورت روغنی می باشد که برای ساخت شمع مایع مورد استفاده قرار می گیرد، درواقع شفافیت و بیرنگ بودن آن  ‎با هم ارتباط مستقیم دارند. خرید پارافین مایع در صنعت شمع سازی بسیار انجام می‌گیرد.

  • موم زنبور عسل بیزوکس

جالب است بدانید، شمع های موم عسلی سالم ترین نوع شمع می باشند. در واقع بهترین و مناسبت ترین پارافین برای ساخت و تولید شمع های خاص به حساب می آیند و به دلیل عدم استفاده از مواد نفتی و بکارگیری موم عسل خاصیت فراوانی خواهند داشت.

یکی از خواص این نوع شمع ها این است که دیرتر می‌سوزند و بسیار خوشبو می باشند. موم زنبور عسل جز اولین موادی می باشد که جهت ساخت شمع از آن بهره می گیرند. امروزه نیز از این ماده به خاطر مزایا و فوایدی که خواهد داشت به عنوان ماده ی اصلی در جهت ساخت شمع مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهم ترین فواید این نوع شمع خنثی نمودن آلودگی های محیط و از بین بردن بوی نامطبوع و موارد اینچنینی می باشد.

در واقع شعله ی شمع های موم عسل به خاطر قرار گیری در مقابل نور خورشید روشن تر از شمع های دیگر میسوزد و نگاه کردن به آن قبل از خواب باعث آرامش چشم خواهند شد. می توان گفت این شمع ها دوده ی کمتری در مقایسه با شمع های دیگر خواهند داشت و خوش رایحه تر هستند و برای معطر نمودن آنها نیازی نیست که اسانس های شمع سازی را بکار برد.

این موم ها از نظر اقتصادی هم نسبت به پارافین های دیگر به صرفه تر می باشند چون به دلیل داشتن نقطه ی ذوب بیشتر خیلی آهسته تر خواهند سوخت و بادوام تر نیز می باشند. در مقایسه با خرید پارافین برای شمع سازی این نوع می تواند طرفدار داشته باشد.

برای خرید پارافین در انواع گوناگون می توان با مراجعه به شرکت تولیدی آرش مهیا اقدام نمایید.

نکات خرید پارافین شمع

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید پارافین شمع به آن دقت کنید، مراجعه به مراکز فروش معتبر می باشد. در نظر داشته باشید که انتخاب پارافین شمع به عوامل مختلفی وابسته است. یکی از این عوامل نوع شمع هایی است که قصد ساخت آنها را دارید. از عوامل دیگر که در انتخاب پارافین شمع تاثیر دارد، می توان به نوع پارافینی که می خواهید به کار ببرید اشاره نمود.

برای مثال اگر برای شما مهم باشد که یک پارافین کاملا طبیعی را بکار بگیرید، مقدار رایحه ای که علاقه دارید، شمع موقع سوختن از خود داشته باشد از جمله نکاتی خواهد بود که باید هنگام خرید پارافین درنظر گرفته شود. اختصاص دادن زمان جهت در نظر گرفتن همه این عوامل به شما یاری می رساند تا تصمیم بگیرید بهترین پارافین شمع برای کاربرد خاص شما کدام یک خواهد بود.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن این مورد که تهیه انواع وسایل شمع سازی از فروشگاه ها و همچنین مراکز زیادی امکان پذیر می باشد، امروزه شمع هایی با شکلی زیبا قابل استفاده در منازل، رستوران ها، کافی شاپ ها  هستند و به مکان شما نور و جلوه خاصی  خواهند داد.

در میان هنرهای مدرن، شمع سازی مورد توجه افراد زیادی از مردم قرار می گیرد. اگر در این کاردستی مهارت داشته باشید باید دقت کنید که پارافین به عنوان یکی از مهمترین و همچنین ضروری ترین لوازم شمع سازی کاربرد دارد.

با استفاده از پارافین که از شرکت تولیدی آرش مهیا تهیه می کنید، به راحتی می توانید شمع های زیبا و جذابی را در خانه خود ایجاد کنید. برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *